همه چیز در رابطه با روغن خاویار

روغن خاویار

روغن خاویار یکی دیگر از انواع مهم روغن هاست که به علت داشتن خواص آن دارای اهمیت بسیاری است . خاویار از کلمه فارسی خاویار گرفته شده است که به معنی تخم مرغ است. خاویار سنتی قلیه ماهیان خاویاری وحشی است که در دریای خزر و دریای سیاه پرورش یافته و در طول تاریخ به آن طلای سیاه می‌گویند. از ماهیان خاویاری بلوگا، اوسترا و سوروگا برداشت می شود.

خاویار که به نام مروارید سیاه در دنیا مشهوربوده یکی از گرانترین خوراکی ها درجهان محسوب شده و برترین نوع ماهی های خاویاری و خاویار خوراکی در دنیا متعلق به خاویار ایران و دریای خزر است. خاویار یک ماده غذایی است که در خود انرژی بسیار زیادی داشته و همچنین دارای طعم و بویی بسیار خوشایند است. روغن خاویار که از خاویار به دست می آید هم، بسیار کارآمد است.

به طور عمده می توان گفت که پروتئین موجود در خاویار از اسیدهای آمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، لیزین و همچنین میتونین تشکیل شده است. با وجود اسیدهای چرب فراوان” امگا ۳ ” موجود در خاویار مانع  افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

بعلاوه مصرف کردن خاویار در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های آرتریت رومائید (التهاب مفاصل)، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان، بسیار موثر و مفید است. خاویار از لحاظ عنصر آهن نیز بسیار غنی است و به همین علت است که مصرف کردن آن در افرادی که به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند توصیه فراوان می شود.

استفاده از خاویار به عنوان ماسک برای مراقبت از پوست از بروز جوش و آکنه و اگزما پیشگیری می کند. خاویار مقاومت و انعطاف پذیری پوست را بالا می برد. خاویار پتاسیم فراوان دارد که با استحکام بخشیدن به ساختار سلولی از افتادگی پوست جلوگیری می کند. اگر به دنبال یک درمان عالی و موثر برای از بین بردن خطوط چین و چروک  ، شفافیت بیشتر پوست و مهار عوامل پیری پوست هستید، خواص خاویار را مد نظر قرار دهید.

خواص روغن خاویار

روغن خاویار برای تقویت کردن پیاز مو بسیار مهم و حایز اهمیت است و باعث بهبود و درمان پیاز مو می شود. باعث رویش مجدد مو شده و موها را زیباتر و شاداب تر از قبل نیز می کند. این روغن با ارزش به عنوان یک ضد ریزش نیز عمل می کند اینگونه که کمی از روغن خاویار را بر دست‌ها زده و بر روی موها و کف سر شروع به مالیدن و ماساژ دادن کنید. بعد از انجام دادن این کار بعد از چند دقیقه یا چند ساعت فرقی نمی کند سر خود را با شامپو شسته و آبکشی کنید سپس موها را خوب خشک کنید.

این روغن برای موهای آسیب دیده و موهای خشک همچون یک اکسیر عمل می کند و رطوبت موها را باز می گرداند. و موها طراوت خود را دوباره بدست می آورند. همچنین باعث می شود تا در موها شادابس و انرژی بخشیده شود.

بهتر است بدانید که این روغن عالی برای ضخیم شدن مویرگ های سر عالی بوده و باعث خون رسانی بهتر مویرگها به موها نیز می شود. همچنین باعث می شود تا موها نازک دوباره ضخیم شوند و رنگ خود را دوباره بدست آورند و برای درمان موخوره نیز می تواند موثر باشد فقط به شرطی که به صورت مداوم و منظم از این روغن حیاتی برای درمان استفاده کرد. بهتر استدوباره خاطر نشان کنیم که این روغن خاویار به عنوان یک تقویت کننده فوق قوی بسیار مناسب می باشد.

طرز استفاده روغن خاویار

برای استفاده در ست از روغن خاویار بهتر است ابتدا پس از شستن موها با شامپو و گرفتن آب اضافی آنها توسط حوله، مقداری از روغن را در کف دستها ریخته و دو دست را بهم مالیده تا کاملا در کف دستها پخش شده سپس دستها را درون موها برده و موها و ریشه آنها را به روغن آغشته کرده و مالش دهید وبعد از گذشت چند وقت نتیجه ای که  می خواستید را می توانید مشاهده کنید.

نحوه تشخیص خاویار اصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *