هشتمین همایش و رویداد ملی ماهیان خاویاری، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته برگزار شد

هشتمین همایش و رویداد ملی ماهیان خاویاری، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با تلاش و همت بزرگان صنعت تولید ماهیان خاویاری در روز سه شنبه 27 تیرماه برگزار شد.

در این رویداد بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان صنعت خاویاری، اساتید و محققان، پیشکسوتان، مدیران و مسئولان مختلف وزارت جهاد کشاورزی، سازمان شیلات ایران و سایر مراکز دولتی، سفرای کشور‌های بلاروس، اندونزی، ونزولا، عراق، ژاپن و رایزن اقتصادی سفارت روسیه حضور داشتند. 25 شرکت فعال در عرصه های مختلف این صنعت نیز در غرفه های نمایشگاهی حضور پیدا کردند.

این رویداد که چندین سال است به صورت مستمر و با هدف حفظ نشان و جایگاه خاویار ایرانی (به عنوان نماد ملی و باستانی کشور عزیزمان ایران سرافراز) و به تصویر کشیدن پتانسیل ها و توانمندی های صنعت جوان و مولد تولید ماهیان خاویاری کشور و پیشرفت‌های روزافزون آن برگزار می شود، در سال جاری در پانل های تخصصی با ارائه ۵ سخنرانی با موضوعات زیر برگزار شد:

۱- اهمیت حفاظت از ذخایر مولدین دریایی ماهیان خاویاری و ایجاد شهر موزه خاویار (توسط دکتر مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی)
۲- تجارت جهانی خاویار و اهمیت آن (توسط دکتر رضوی از شرکت کاسپین بلژیک)
۳- ناهنجاری های تولید مثلی در تاس ماهیان (توسط دکتر درافشان از اساتید برجسته شیلاتی دانشگاه صنعتی اصفهان)
۴-اهمیت غذای فرموله شده در تغذیه ماھیان خاویاری (توسط خانم دکتر آھنی از بخش تحقیق و توسعه شرکت ۲۱ بیضا)
۵- دریای خزر و اهمیت آبزیان و پتانسیل های اقتصادی آن از گذشته تا کنون (کاپیتان دکتر امیرنظام براتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی و مدیرمسئول مجله علمی بین المللی International journal of maritime Policy)

در پایان  نیز از حامیان این همایش با اهدای تندیس همایش تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *