فواید مصرف خاویار در سلامت مو

فواید خاویار در مراقبت از پوست

دانه‌های خاویار، سرشار از مواد مغذی هستند. با خرد و مخلوط شدن این دانه‌ها، یک امولسیون خامه‌ای و غنی به دست می‌آید که می‌تواند پوست سر را بازسازی و موها را شاداب کند. خواص خاویار برای مو، بی‌شمار است. این مادۀ مغذی، موهای خشک و بدحالت را هیدراته، تقویت و ترمیم می‌کند. به علاوۀ افزایش درخشندگی و حجم موها، محصولاتی که در ترکیبات خود از عصارۀ خاویار استفاده می‌کنند، می‌توانند از موهای شما در برابر اشعۀ ماوراء بنفش محافظت کنند.

۱- جلوگیری از شکنندگی موها

موهای ما به مرور شکننده شده و رنگ و درخشش خود را از دست می‌دهند. از جمله خواص عصاره خاویار برای مو، وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که تولید کلاژن و کراتین را (دو پروتئین حیاتی برای داشتن موهایی براق) افزایش می‌دهند. بدین طریق، خاصیت ارتجاعی و استحکام مو بیشتر می‌شود.

۲- خاصیت آنتی‌اکسیدانی

پروتئین‌ها و اسیدهای چرب خاویار با عملکرد آنتی اکسیدانی خود، به جلوگیری از آسیب مو، دوشاخه شدن، شکستگی و نازک شدن تارهای آن کمک می‌کنند. وجود آنتی اکسیدان،‌ از جمله خواص خاویار برای مو است که موجب تقویت فولیکول مو و جلوگیری از تجزیۀ کلاژن و الاستین می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها موها را ضخیم و قوی‌تر می‌کنند.

۳- رطوبت و آبرسانی مو با خاویار

آنتی اکسیدان‌ها همچنین از جمله خواص روغن خاویار هستند که موجب آبرسانی موها شده و با اثرات کم‌آبی، اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی آسیب‌زا، مبارزه می‌کنند.

۴- ویتامینه و تقویت موها

ویتامینه و تقویت کردن موها، از جمله مزایای خاویار تراپی مو است. خاویار، حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که از خشک شدن و شکستن موها جلوگیری می‌کند. ویتامین D موجود در این مادۀ مغذی نیز به جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، وجود عنصر روی برای سیستم ایمنی، بازسازی سلولی و تقویت تار و فولیکول‌های مو عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *